هزینه طراحی سایت چقدر است و چطور تعیین می شود؟


ساخت سایت بدون هزینه نیست و معمولا هم هر چه سایت حرفه ای تر طراحی شود، هزینه بیشتری دربر دارد. نمی توان برای سایت ها هزینه مشخصی تعیین کرد. چراکه هر سایت بسته به کاربردی که دارد، از آیتم های مختلفی بهره می برد و هر کدام تعرفه ای مجزا دارد. با این وجود می توان هر کدام از قسمت های مختلف را جداگانه بررسی کرد تا در نهایت قیمت ساخت سایت را دریافت.

ثبت دامنه: ثبت دامنه های مختلف هر کدام قیمت خاص خود را دارد، همواره می توان آنرا استعلام کرد.

هاست: فضای میزبانی یا هاست با توجه به پهنای باند و مقدار فضایی که دارد، متفاوت است. هر چه پهنای باند و مقدار فضا بیشتر باشد، هزینه ها بالاتر می روند.

طراحی: طراحی سایت شامل، طراحی قالب سایت یا طراحی گرافیکی آن می شود و بسته به کیفیت و گستردگی آیتم ها متغیر است. سایت هایی که از CMS  اختصاصی و قالب ویژه بهره می برند، پر هزینه تر از سایت هایی هستند که، از CMS های عمومی مثل وردپرس، استفاده می کنند. برای ساخت یک سایت وردپرسی، می توان از قالب های آماده استفاده کرد که، گرافیکی و بهینه سازی شده اند.

افزودن محتوای سایت: این مرحله از کار معمولا، پس از راه اندازی سایت و توسط نویسنده ها یا مدیریت سایت انجام می شود. برای افزودن محتوا به سایت های دینامیک، نیاز به دانش برنامه نویسی نیست و هر کسی دانش استفاده از کامپیوتر را داشته باشد، با کمی آموزش می تواند، این کار را انجام دهد. اما بحث تخصصی تولید محتوا است که بسیار مهم است. برای این منظور لازم است از متخصصین تولید محتوا کمک گرفت.

امنیت و پشتیبانی سایت: سایت ها معمولا نیاز به یک متخصص برای پشتیبانی دارند. کسی که بتواند امنیت آنرا تعیین کند و همچنین در صورت بروز مشکل، بتواند در کوتاه ترین زمان آنرا تشخیص دهد و بر طرف کند. شرکت های متعدد وجود دارند که این کار را انجام می دهند و تعرفه هایشان مشخص است.

بهینه سازی سایت: بحث بهینه سازی سایت بسیار مهم است و با توجه به میزان کاری که قرار است، صورت گیرد هزینه این کار متفاوت است. استخدام یک متخصص سئو، برای سایت هایی که می خواهند در سطح عالی به رقابت بپردازند، لازم به نظر می رسد.

چه مقدار فضای هاست برای سایت من کافی است؟

انتخاب فضای مناسب هاست برای هر سایت، بستگی حجم سایت دارد. فایل ها و داده های موجود در سایت هر چه بیشتر باشند. لازم است، حجم بیشتری از هاست، به آن اختصاص داده شود. همچنین برای اختصاص پهنای باند هاست، لازم است تا به تعداد بازدید کنندگان سایت توجه شود. هر چه بازدید کنندگان بیشتر باشند، لازم است، پهنای باند بیشتری به سایت اختصاص داده شود. اگر طرح هایی برای افزایش بازدید سایت دارید، باید در گام نخست به فکر هاستینگ و افزایش پهنای باند باشید.
معمولا وب سایت های تازه ساخت، نیاز به پهنای باند و هاست بالایی ندارند. چرا که بازدید کنندگان و حجم سایت کم است و برای سال نخست نیازی به هزینه های اضافی نیست. اما با افزایش اطلاعات سایت و بیشتر شدن شمار بازدید کنندگان، لازم است تا پهنای باند و مقدار هاست افزایش یابد.
اگر از سرعت هاست خود ناراضی هستید، به راحتی می توانید آنرا تغییر دهید و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد. کافیست DNS های دامین خود را با وب سرور جدید به روز رسانی کنید. در صورتی که از روند انجام این کار اطلاعی ندارید، می توانید از بخش پشتیبانی وب سرور کمک بگیرید.

مزایا و معایب هاست رایگان

اگر برای ساخت سایت نمی خواهید، بودجه زیادی اختصاص دهید. می توانید برای شروع از خدمات هاستینگ رایگان استفاده کنید. به این ترتیب برای اجرای سایت تان در بستر وب، لازم نیست هزینه ای بپردازید. همچنین استفاده از CMS های رایگان مثل وردپرس، می تواند هزینه های سایت را به حداقل برساند. حتی قالب های رایگان وردپرس نیز موجود هستند. که با چند کلیک می شود، بر روی سایت اعمال کرد و از هزینه های برنامه نویسی رهایی یافت. این نوع سایت ها را هم می شود، بهینه سازی کرد و تمام تکنیک های سئو را به اجرا در آورد.
در مقابل مزایای رایگان بودن هاست، معایبی نیز وجود دارد که، از جمله آنها می توان به حجم و پهنای باند محدود و وجود تبلیعات اشاره کرد. هر چه باشد، برای تست هم شده، می توانید سایتی را با کمترین هزینه، بر روی این پلتفرم های رایگان طراحی کنید.
استفاده از هاست رایگان برای برنامه نویس ها گزینه مناسبی است. تا بدون هیچ هزینه اضافی برنامه های خود را بر بستر وب به اجرا در آورند و نتیجه کارشان را ببینند. معمولا محیط کاربری هاست های رایگان، بسیار ساده و روان طراحی می شود. چرا که بیشتر کاربران اینگونه هاست ها، مبتدی هستند و به قصد یادگیری سراغ این هاست ها رفته اند. چنانچه قصد یادگیری اجرای سایت را دارید می توانید به یکی از سرویس های ارائه دهنده هاست رایگان، مراجعه کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

در اینجا چند مورد از سرویس های هاست رایگان ایرانی را نام خواهیم برد:

ــ هاست رایگان Gigfa که ۵.۵ گیگ فضای میزبانی رایگان در اختیار کاربرانش می گذارد و ۲۰۰ گیگ پهنای باند برای هر کاربر در نظر گرفته است. کاربران می توانند تا ۵۰ دامنه را بر روی پنل هاست مربوط به خود تنظیم کنند.
ــ هاست رایگان XZN یکی دیگر از سرویس های رایگان ایرانی برای میزبانی سایت است. این سرویس به کاربرانش ۱۰ گیگ فضای هاست، به همراه ۱۰۰ گیگ پهنای باند ارائه می دهد. کاربران این سرویس می توانند در پنل خود ۱۰ دامنه را تنظیم کنند و به اجرا در آورند.
ــ سرویس هاست رایگان Cpanel گزینه دیگری است که، می توان برای دامنه های ملی ایران که با پسوند ir هستند از آن استفاده کرد. این سرویس تنها ۱۰۰ مگابایت فضا و یک گیگ پهنای باند، برای کاربرانش تدارک دیده است.
هاست های رایگان دیگری نیز وجود دارند که غیر ایرانی هستند. اینگونه سایت ها معمولا، هزینه های خود را از تبلیغات رایگانی که در سایت های کاربران اعمال می کنند، در می آورند.مقاله مرتبط:

خرید و فروش سایت

سایت ها نیز، مانند هر چیز دیگری در دنیا قابل خرید و فروش هستند. خرید فروش سایت ها و دامنه ها، بنا به اهمیت سایت، سابقه، محتوایی که دارد، تعداد بازدید های روزانه، بک لینک هایی که دارد و … قیمت گذاری می شوند. بسیاری از افراد پس از ساخت سایت، اقدام به بهینه سازی و کسب رتبه برای آن می کنند و در نهایت آنرا به فروش می رسانند. که از این طریق در آمد خوبی کسب می کنند. البته این کار بی زحمتی نیست و نیاز به وقت زیاد و دانش کافی دارد، تا سایتی را به رتبه بالا رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینجا کلیک کنید
1
نویان وب
سلام به مشاوره نیاز دارید؟