بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی:

بازاریابی محتوایی، تکنیک تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مناسب و ماندگار برای جذب و حفظ مخاطبی است که به وضوح انتخاب شده است و با هدف ایجاد فعالیت سودآورمشتری انجام می شود.

ساخت محتوا :

  • روی موضوعات اصلی تمرکز کنید.
  • به بهترین منابع ارجاع دهید.
  • محتوای دیداری اضافه کنید.
  • از طرح های گرافیکی برای پشتیبانی متن خود استفاده کنید.
  • محتوای اصیل تولید کنید.

بازاریابی محتوا

۱- از طریق بلاگ ها به خوانندگان محتواها دست پیدا کنید.

۲- از طریق رسانه های اجتماعی موج تبلیغاتی ایجاد کنید.

۳- از طریق روابط عمومی اطلاعیه منتشر کنید.

۴- به وبلاگ نویسان در حوزه خود مراجعه کنید.

۵- به مشتریان خبرنامه ارساال کنید.

۶ موردی که در زمان تولید و بازاریابی محتوا باید به یاد داشته باشید:

۱- از عناوین جذاب برای جلب توجه استفاده کنید.

۲- اصیل بمانید.

۳- انسان ها موجوداتی دیداری هستند.

۴- هیجان اضافه کنید.

۵- محتوای قابل توجه تولید کنید.

۶- مخاطب مناسب پیدا و هدف گیری کنید.

بازاریابی محتوایی

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

معیار کیفیت محتوای سایت چیست؟

بسیاری از سایت های اینترنتی با مشکل نبود موضوع برای تولید محتوا مواجه هستند و نمیتوانند مطالب مفیدی را در زمینه کاری خود برای ارائه پیدا کنند. بطور قطع میتوان گفت که هیچ شرکت یا سایتی وجود ندارد که نتواند در زمینه تولید محتوای مرتبط با کار خود فعالیت کند؛ زیرا اگر واقعا هیچ اطلاعات و موضوعاتی پیرامون زمینه کاری شما وجود ندارد چگونه میتواند برای شما درآمدزایی داشته باشد؟

روش های تولید محتوا

در این مقاله قصد داریم تا دو نکته اصلی در تولید محتوای با کیفیت را بصورت دقیق و با ذکر مثال بررسی کنیم، پیشنهاد میکنم که این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کرده و سعی کنید در پایان مثال های بیشتری از آنچه در سایت های موفق اینترنتی دیده اید پیدا کنید.

انتخاب موضوع مناسب

قبل از هرچیز باید تسلط کافی در زمینه کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما در زمینه کاری خود میدانید و تجربه کرده اید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هرچقدر این نکات ظریف تر و دقیق تر باشند مخاطبین مناسب تری نیز خواهند داشت.

بطور مثال اگر شما سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی داشته باشید اطلاعات زیادی برای ارائه به مخاطبین خواهید داشت که عموما از اینترنت و سایت های تولید کننده خارجی بدست می آید. ولی اگر فروشگاه شما در زمینه فروش کیف و کمربند چرم باشد چطور؟ آیا میتوانید اطلاعات مناسبی بر روی اینترنت پیدا کنید؟ خیر. در چنین شرایطی شناخت دقیق از زمینه کاری و تجربیات شما بسیار ارزشمند خواهد بود. مقالاتی مانند “تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی”، “نحوه و پروسه تولید چرم” یا مواردی شبیه این میتوانند مخاطبان محدود ولی مرتبط و مناسبی را به سایت شما جذب کنند.

تا همین چند صد سال پیش “مهندس” واژه ای مستقل و معنادار بود، ولی با گسترش علوم، شاخه های جدیدی به آن اضافه شد تا جاییکه اگر از کسی بپرسید رشته تحصیلی تو چیست و بگوید مهندسی بنظر بی معنی میرسد و در سوال بعدی حتما میپرسید چه رشته ای؟ همین مسئله را میتوان به سایت های اینترنتی تعمیم داد.

نحوه ارائه محتوا

در بسیاری موارد محتوای مورد نظر شما بسیار اندک است و بیش از چند خط ساده نخواهد بود. در این شرایط ممکن است ارائه آن بصورت متنی، جذابیت زیادی نداشته باشد و یا با توجه به متن کم مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیرد. تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیت های بصری میتواند کیفیت محتوای شما را افزایش دهد.
برای درک بهتر این مورد به یک مثال موجود بر روی اینترنت اشاره میکنیم. یک سایت معتبر فروش کیف پول چرمی مطلبی را در مورد اینکه چطور میتوانید کیف پول خود را کم حجم تر کنید ارائه کرده است. شاید اگر این پرسش را از هرکسی داشته باشید با چند راهکار ساده مانند خارج کردن کارت های اضافی یا استفاده از کارت الکترونیکی بجای پول نقد مشکل را حل کند. ولی سایت Bellroy رویکردی متفاوت به این مسئله داشته است.

این سایت با ساخت یک ویدئو، یک صفحه مجزا و با بکارگیری المان های گرافیکی عالی این مسئله ساده را شرح و بسط داده است، به شکلی که شما هم ممکن است با دیدن آن چند دقیقه ای را سرگرم شده و یا حتی آن را به دوستانتان معرفی کنید. اگر بخواهیم نوع جذب بازدیدکننده به سایت را ارزش گذاری کنیم، استفاده از تبلیغات کمترین درصد بازدهی را خواهد داشت و ممکن است از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر به مشتری شما تبدیل شود. جذب افراد از موتورهای جستجو ارزشمندتر است و احتمال تبدیل بازدید کننده به مشتری ۱ به ۱۰۰ خواهد بود. این عدد در معرفی شما توسط افراد به دوستان و آشنایان تفاوت چشم گیری خواهد داشت و ممکن است از هر ۳ نفر یک نفر در آینده به مشتریان شما بپیوندد.

بازاریابان B2B

بازاریابان B2B ( مدلی از تجارت الکترونیکی که طرفین معامله بنگاه ها هستند ) به طور متوسط از۱۳ تکنیک بازاریابی محتوایی استفاده می کنند.

  • بلاگ ها
  • ویدئو
  • ارائه های آنلاین
  • اینفوگرافیک
  • تصویر
  • توضیحات فنی

بازاریابان B2C

بازاریابان B2C ( مدلی از تجارت که ارتباط تجاری بین شرکت ها و مشتریان به طور مستقیم است ) به طور متوسط از۱۱ تکنیک بازاریابی محتوایی استفاده می کنند.

  • بلاگ ها
  • تصویر
  • ویدئو
  • اینفوگرافیک
بازاریابی محتوایی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینجا کلیک کنید
1
نویان وب
سلام به مشاوره نیاز دارید؟